Függőségem története

2009.11.02. 17:44

   Mindenkinek van egy személyes, titkos őrülete, egy klassz, különbejáratú függősége. Az enyém 1991-'92 körül kezdődött Fajkusz Gabiék c64-ese előtt.

   Kiskölyökként nem nagyon kattogtam a számítógépes játékokon, nem is nagyon ismertem őket, aztán egyszer Gábor mutatott egy játékot, amiben egy csapatot kell a Regionalligából feljuttatni egészen a Bundesligáig... ez volt az a pillanat, amikor elvesztem örökre.

   A kezdeti megfertőződés után jött a függőség elmélyítése a már PC-s Bundesliga Manager Professional-el (béempé), amit eleinte csak kereszttesómék gépén játszhattam. Persze aztán kisírtam egy csaját gépet is, amin aztán toltam a mangereket orrba-szájba: BMP, Championship Manager Italia (még Van Basten ott volt a Milanban!), és aztán végre rátaláltam a drogomra: a Championship Manager-széria (céemm) volt az igazi!

Dr. Wilbur Swain: Atis olvas
épp vesztésre állok a Dortmunddal

   Az első, amivel asszem teljesen rákattantam a focimenedzser-játékokra, a CM2 volt '95-ből. Lényegében a kilencvenes évek vége a focimanagerek különböző verziói és a genitáliáim felfedezésével teltek, ami tulajdonképpen egy win-win szituáció. Szóval évről évre jöttek ki a játékok, én meg igyekeztem mindig beszerezni az aktuális céemmet. Volt időközben egy kis elhajlás az Ultimate Soccer Manager-el, meg később a Total Club Manager-el, de aztán mindig visszatértem az igaz útra.  A valósággal néha elvékonyodott a köldökzsinór, tulajdonképpen egy elcseszett egyetemet és egy elcsesződni hagyott kapcsolatot is a veszteséglistára vehetek, bár max. 5-10%-ban volt ez a cémm hozadéka. Egyébként kapcsolatunk szépen bimbózott, amit a 2003 körüli Eidos-Sports Interactive-szakítás sem zavart meg. Ez után persze már nem céemm-eztem, hanem efemm-eztem, mert az Eidos megtartotta a nevet, az eredeti fejlesztők, a Sports Interactive, pedig Football Manager néven indított új játékot.

   Ez a játék azóta folyamatosan fejlődött - amit én persze igazi függőként fórumokon, twitteren, mindenhogy követek - és minden idők legjobb focijátéka lett. A legújabb, 2010-es verziója most, október 30-án jött ki, szóval ha hetekig nem lesznek új postok, annak ez az oka. Függök. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://senkisemolvassa.blog.hu/api/trackback/id/tr721493593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.11.04. 09:00:21

Haláli ez a fénykép! :DDD
Egy valódi függő. Óriási. ;))

magyar-magyar szótár 2009.11.08. 08:45:59

namost én nem vagyok nagyon képben, mármint ami ezt a ligát illeti :)

A függés az sajnos megvan!

dr. Wilbur Swain 2009.11.08. 10:04:05

@magyar-magyar szótár: "A függés az sajnos megvan!"
nem is olyan nagy baj ez szerintem :)

Tomi,Flippy · http://flippy.freeblog.hu 2009.11.10. 00:52:45

Tettszetős kis blog ez biza !! ;)
Gratulálok hozzá,és így tovább :D

dr. Wilbur Swain 2009.11.10. 10:31:21

@Tomi,Flippy----> www.flippyblog.mindenkilapja.hu: Tamás! :) de örülök, hogy "látlak" :)
süti beállítások módosítása