Csalódás

2010.11.15. 08:17

   Mini-sztori: pénteken Szegeden voltam a szemműtétem miatti kontrollon, és a Klinikák túloldalán, ahol szintén valami kórházas cucc van, állandóan ül egy legalább ezer éves néni.

   Szinte összegömbölyödve, a lábait kissé maga alá húzva ül, csak összetett kezei látszanak, mintha állandóan imádkozna, előtte üres műanyagpohár. Mivel vagy már tízszer elmentem előtte, kezdett egy kis lelkiismeret-furdalásom kialakulni. Hiszen itt ül az utca kövén, elképesztően idős, imádkozik, és senki rá sem hederít. A parkolójegyek árából maradt nálam majd' négyszáz forint, már nyúlok is a zsebembe, ahogy közeledek felé. Pohara alján egy tízforintos. Mellélépek, beledobom a pénzt, "A Jézuska fizesse meg!" - mondja, ahogy egymásra nézünk.

   Bátorítóan mosolygok, ahogy közeledik egymás felé a tekintetünk, aztán egy tizedmásodperc múlva arcomra fagy a mosoly, megdermedek. Az ezer éves, százezerszer barázdált, könnyáztatta, szélcserzette arc helyett egy harmincas, fényes-világosbarna arcú nő ül velem szemben. Én csodálkozom, ő mosolyog, majd lehajtja a fejét, kendője mögé bújik. Újra csak egy ezeréves fájdalom-kupacnak tűnik, aki a járda szélén ülve imádkozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://senkisemolvassa.blog.hu/api/trackback/id/tr512449423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.11.16. 06:45:38

Valamiből neki is meg kell élnie! Jézuska pénzt nem ad. :)
Egyébként azt beszélik, hogy a kunyerálásból meg a kukázásból (ha jól csinálja az ember) elég szépen meg lehet élni. Hát nem tudom. Tegyük egy próbát? :)

dr. Wilbur Swain 2010.11.16. 09:10:24

@csíz: közvetve adta Jézuska (azaz a keresztényi szeretet) + balekság

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.11.18. 20:12:58

Amúgy egész biztosan rendben van a szemed? :D

dr. Wilbur Swain 2010.11.19. 08:59:50

@unknown_blogger: nem volt a mellékhatások között, hogy ősöreg néniket fiatalnak fogok látni :P

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.11.23. 18:23:52

Atikám, igaz Csongrád megyei lokálpatriótaként el ne felejtsd:

index.hu/tudomany/2010/11/23/megyek_harca_tortenelem/

Ebben a fordulóban mi vagyunk az első vonal... :D
Én már nyomtam egy 11-et a 12-ből (gőzöm nincs, mit rontottam el...)

dr. Wilbur Swain 2010.11.23. 20:04:02

@unknown_blogger: nagy önbizalommal nyomtam, erre 8/12 :( tiszta ciki

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.11.24. 14:23:17

@dr. Wilbur Swain: én múltkor az irodalommal voltam így... :)
Amúgy nincs ezzel gond, te nem vagy "edzésben", én igen.
süti beállítások módosítása