Szemesnek áll a világ

2010.05.13. 10:57

   Tartja a jó magyar közmondás (vagy szólás?). Ez most úgy lesz nálam, hogy egy ezer éves problémát fogok végre-valahára orvosi segítséggel kiküszöböltetni.

   Ezerkilencszáz-hajderégen, amikor egyszer orvosi alkalmasságin voltam, megkért a doktor úr, hogy a piros vonal alatt olvassam már le a számokat. Erre mikor én "Hol van ott vonal?!"-al reagáltam, azonnal elküldött a szemészetre, ahol már nem volt menekvés, rámolvasták a diagnózist: rövidlátó vagyok.

   Ez persze azzal járt, hogy amúgy sem különösebben vonzó középiskolás-küllememet egy katasztrofálisan szar szemüveggel tovább rongáltam. Persze, mentve a menthetőt, nem is hordtam sokáig, aztán szegedi ténykedésem során csináltattam egy újat, valamivel elfogadhatóbbat, hogy aztán azt hordjam egy ideig, majd semeddig, majd megint, aztán megint ne.

   Ezt követte a kontaktlencse-korszak, ami anyagilag megterhelő lett volna, ha tényleg havonta cserélgettem volna a lencséket. De hát szegény ember vízzel főz, én meg leszartam a szavatosságot, az egy hónapos próbalencse félévekig szemgolyómon feszült.

   Persze mostanában kicsit betojtam, kicsit fájt a szemem, kicsit tök piros volt, szóval szülői nyomásra úgy döntöttem, hogy jöhet a lézeres szemműtét. Hétfőn lesz a vizsgálat, és ha mindent rendben találnak, akkor azt követő hét csütörtökén műtét, majd éleslátás életem végéig. Ámen.

A bejegyzés trackback címe:

https://senkisemolvassa.blog.hu/api/trackback/id/tr401999431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.05.13. 15:14:15

Öregem, minden tiszteletem. Nekem nincs hozzá bátorságom, pedig agyaltam már rajta eleget. Talán ha neked sikerül, meggondolom magam. Sok sikert!

dr. Wilbur Swain 2010.05.13. 19:22:58

@unknown_blogger: igyekszem majd jó példával elöl járni :)

2010.05.14. 04:36:29

Hali! No para emiatt. Nekem is volt ilyen "szemkinyomásos" izém, és azóta is jól látok. Az egyik szemem -3,5 a másik -3,0 volt. Ha a legalsó betűket/számokat látod a táblán (nem a vízszintes sort, hanem a fügőleges legalsót - a piros vonal félúton van), akkor minősül a szemed 100%-osnak. A "jobbik" szemem 125%-os lett a műtét után (tehát jobban teljesít, mint várható volt, látom az alul lévő vízszintesek egy részét is), a "rosszabbik" 95%-os (ha hunyorítok erősen, akkor 100%). A hadseregnél is elfogadták és semmi gond nem volt vele a 12 év alatt. A műtét után kellett (volna) viselni UV szűrős napszemüveget fél évig, de nemigen hordtam munkahelyi sajátosságok miatt (de Te azért hordd majd). Meg erősen fénykerülő volt a szemem vagy egy évig - nem szerette a fényes fehér tárgyakat és a sötétről-hirtelen-világosra helyzeteket. De utána az is helyreállt szépen.
A műtét fájni nem fáj. Utána viszont (mivel a szemedről lekaparják a műtét előtt a mittudoménmilyen hártyát vagy réteget, és a gyógyulásáig raknak rá valamilyen terápiás, nemveszedle kontaktlencsét), 3 napig nekem olyan volt, mintha bogár lett volna a szememben és csípte volna. Szóval az fájt, pedig fájdalomcsillapítót is adtak rá. Ráadásul nem dörgölhettem ugyebár. De a 3 nap után egyszerűen elvágták, és nem volt ilyen gond. De volt ismerősöm, akinek nem volt ilyen problémája sem.

Akiket tudok javasolni, az az OptikMed (www.optik-med.hu) Pesten. Nagyon profi és rendes cég, annak ellenére, már 12 éve is többéves tapasztalatuk volt ezen a téren. Igaz, erősen pénzes dolog, de megéri minden befektetett forintját.
Sok sikert! ;)

2010.05.14. 04:40:09

Ui.: Most olvasom a honlapjukon, hogy kiküszöbölték azt a 3 napos kellemetlenebb részét, ami nekem volt. Szóval már az sincs.

dr. Wilbur Swain 2010.05.14. 07:27:30

@csíz: tudom, hogy neked is volt ilyen a katonaság miatt
én Szegeden műttetek, a közelsége miatt - remélem ők is értik a dolgukat :)

2010.05.14. 15:36:07

@dr. Wilbur Swain:
Anno nálam is lehetőség volt ez, de akkkor még Szegeden valami más technikát alkalmaztak. (Videóval figyelték a szemet, hogy mikor mozdul el, és az alapján nyomták a lézert. Az OptikMed meg már akkor is rögzítette helyette a szemet, ami biztosabb megoldás.)

Ha meg mégis úgy kelnél fel onnan, hogy nem látsz semmit, akkor se ess pánikba, és ne kezdj el rohangálni "MEGVAKULTAM! MEGVAKULTAM!" kiabálással. Lehet, hogy csak álmodtad az egészet, és ébredéskor a fejeden maradt az alvószemüveged. :)

Ja, láttad már ezt? Szerintem megér egy posztot igencsak. Virágzik a magyar felsőoktatás, dübörög a kultúra:
vimeo.com/11690875
És még az amerikaiakat szidják sokan, hogy milyen hülyék...
Elgondolkodom rajta, hogy ha egy nemrég érettségizett egyetemista ennyire alulművelt, akkor milyen az átlag magyar. És már nem is lepődöm meg azon, hogy itt tart a mi kis hazánk. :S

dr. Wilbur Swain 2010.05.16. 20:53:48

@csíz: na, megnéztem a sok okost a videón, hát érdekes... :/
tök égő, de minden hülyét fel kell venni, mert kell a pénz: fejkvóta=hülyeképzés (minden szinten)
süti beállítások módosítása