Kolis gólyabál 2009

2009.10.10. 13:03

   Halló, halló, ez itten kérem csak egy pre-post (prépost, höhö)! Csütörtökön, pár órával azután, hogy a laptopom átadta magát a Nagy Kék Örökkévalóságnak, megtartottuk az idei kolis gólyabálat. Állatságok sora, klasszis műsorvezetés (én), mókás feladatok, méz és liszt mindenfelé.

   Röviden így lehetne összegezni, hosszabban meg nem is akarok, mert készült rengeteg fénykép, sőt film is az estéről, úgyhogy ha ezekhez hozzájutok, akkor rögvest publikálom is. Ez valószínűleg jövő héten következik be, mivel már a tiptop is gyógyult, valamint én is ép eszem bitrokában vagyok/leszek. Addig is ciao. Tutto solo, forigioco!

Ja, nagy tanulság: torrentről zenét sohasesosetöbbet!

A bejegyzés trackback címe:

https://senkisemolvassa.blog.hu/api/trackback/id/tr641440334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.10.11. 18:40:12

Nem a torrenttel van gond, hanem az Operációs rendszereddel. Mondtam már, hogy használj Linuxot! ;)

Ez egy magyar Linux:

magyarubi.hu/

Letöltöd, megírod CD/DVD-re, berakod a lemezt, kattintgatsz párat, és van egy működő, nem összeomló, vírus- és egyéb kártevőmentes, gyors cuccod, amiben alapból benne van szinte minden, amire csak szükséged lehet. (A programlista fülön találod, hogy mi van benne alapból, de természetesen bármi felrakható központi, bevizsgált tárolókból 3-4 klikkeléssel.)

De tudom javasolni a Kiwi Linuxot is (szintén Ubuntu variáns, és szintén tartalmazza a magyar nyelvi fájlokat, stb.) Én pl. azt használok most is:

kiwilinux.org/kiwi/hu/

A win már idejét múlt. ;)

dr. Wilbur Swain 2009.10.11. 20:56:59

@csíz: nekem ott kezdődik a problémám, hogy az egyetlen játék, amivel kábé 16 éves korom óta játszom, az windowsos környezetben fut - erre is van valami trükk, gondolom, de én régimódi vagyok, a bevált dolgokon nem változtatok

2009.10.12. 11:34:39

A Windows-os környezettel semmi gond, pláne, ha régebbi a játék. Ezek csak a Top listák azokról a játékokról, amelyek futnak Linux alatt Wine segítségével:

appdb.winehq.org/

(A legtöbb ember fél a változástól... :) )

dr. Wilbur Swain 2009.10.12. 12:13:20

@csíz: háhá, a játékomnak minden évben kiadják az új verzióját, inkább játék-sorozatot kellett volna írnom - szóval ez (ahogy a wine-os oldalon elolvastam) elég bonyolult
marad az xp :)

2009.10.13. 00:37:25

@dr. Wilbur Swain: A verzió nem számít. Bonyolutnak meg nem bonyolult. Én Wines progit futtatok a következőképpen:

1. Felraktam a Wine-t:
- Alkalmazások (klikk)
- Beírtam a kerewsőjébe, hogy "wine".
- Kijelölöm (klikk)
- OK gomb
- Jelszókérésre beírom a jelszavam és enter.

2. Utána felraktam a Wines progimat:
- Wines progi fájlján jobb klikk, majd kiválasztottam a telepítést.
- Innentől pont úgy rakja fel, mint a Win, (kattintgatás a Tovább gombra), tekintettel, hogy pont egy Wines ablakot hoz be az embernek.

3. Használat:
Akalmazások (klikk) -> Wine (klikk) -> BrowseC (klikk) -> Progi kiválaszt jobb gombbal (klikk) -> OK. (ja, klikk :) )

És már megy is. Mi ebben a bonyolult???

De ha megírod, hogy mi a progid, megmondom, hogy használják-e Linux alatt. Elképzelhető, hogy nem. De könnyen eldönthetjük a kérdést.

De mint tanárnak is roppant hasznos lehet. (Pláne érteni hozzá.) A csomagkezelő alapból ezres nagyságrendben kínál nekem bevizsgált, vírusmentes progikat a legkülönfélébb témákban (köztük a Wine-t is). Csak zenelejátszóból vagy 30 közül válogathatok. De különböző irodai csomagok, videószerkesztők, böngészők, képszerkesztők, stb. van fent.
De hogy az oktatásnál maradjak, egész használható oktatóprogik is vannak alapból a tárolóban. Pár perc felrakni ezeket. Ilyen tantárgyakhoz nyújtanak segítséget, mint földrajz, kémia, fizika, stb. A különböző képességfejlesztő játékoktól (óvodástól iskolás korig), a molekulaszerkesztőkön keresztül a földrajzi és planetárium programokig minden. Külön oktatás menüje van - főként intézmények számára - ennek előnyeit gondolom nem kell Neked ecsetelnem. Lényegesen egyszerűbb úgy oktatni valamit, ha van hozzá egy segédprogram. (Én közel 10 évig oktattam, tudom, mit jelent az ilyen segítség.)

De persze Te tudod.
A Linux egy felhasználóbarát Operációs rendszer ... csak megválogatja a barátait. ;)

dr. Wilbur Swain 2009.10.13. 10:23:07

@csíz: aztaqrva, a zárómondatod mekkora már! :)
ha nem lenne ingynes a Linux, még azt hinném, hogy valami ügynökük vagy ;)
(a játékom egyébként a Football Manager 2010, október 30-án jelenik meg)
meggyőző a szöveged, úgyhogy lehet, hogy kap egy esélyt az ubi, ha hazatér az asztali gépem Szegedről

2009.10.13. 12:26:57

@dr. Wilbur Swain:
Nem én találtam ki. Valami fórumon olvastam. ;)

Hát ja, ilyen ez a Linux. Ingyé terjeszted, mert ingyé kaptad. :)

A FM-t is játszák jópáran linux alatt. Legalábbis találtam pár angolnyelvű leírást, de még két évvel ezelőttről. Általában ha magyarul nem találsz hozzá cuccot, az vagy azért van, mert senki nem használja (kizártnak tartom), vagy azért, mert nincs vele különösebb probléma, mivel általában a fórumokon a problémamegoldásokra kérdeznek rá. (Vagy csak nem találtam a gugliban. :) )

Esetleg ha tartasz tőle, akkor próbáld meg úgy, hogy a Win mellé rakod fel az Ubuntut (Wubi):
sugo.ubuntu.hu/community-doc/jaunty/main/install/install-wubi.html

Amit tudni kell, hogy az Ubuntu valami amerikai licenszelési marhaság miatt nem tartalmaz minden kodeket meg nyelvi fájlokat. Persze tök könnyen felrakható (a dokumentációjában le is írják).A Kiwi annyiból jobb, hogy ezek alapból benne vannak.
De sokan dícsérik a Magyarubit is, ami szintén tartalmazza és egyébként szintén Ubuntu, ráadásul havonta frissített csomagokkal van fent, tehát nem kell az első telepítés után frissíteni mindent.

A Kiwit innen is le tudod szedni:

ubuntu.hu/letoltes/tovabb

Ezek a cuccok (Kiwi, Magyarubi, Ubuntu) igazán csak abban különböznek egymástól, hogy más csomagok (ha úgy tetszik programok és alkalmazások) vannak alapból feltelepítve rájuk. Egyébként az alapjuk ugyanaz.

Ha meg kérdésed van, zaklass nyugodtan. Akár mailben, akár iwiwen.
süti beállítások módosítása