Könyves búcsú

2009.08.15. 12:24

Könyv Kolónia: 5   Mostanában keveset írok (a világ jobbítása oly módon is elérhető, hogy ne ártsunk, ha már használni különösebben nem használhatunk), viszont sokat olvasok.

   Szóval olvasok, és ez jó. Gyerekkoromban szenvedélyesen imádtam az olvasást, teljesen bele tudtam feledkezni, totálisan feloldódtam benne. Ennek az internet vetett véget, és bár ott is főként olvasással töltöm az időt, az azért mégis más, mint lapozgatni, érezni a papír ilyen-olyan illatát.

   Nagyjából júliusban határoztam el magam, hogy ezentúl minden hónapban elolvasok egy könyvet. Általában nagyívű elképzeléseimet gyors fellángolás, majd még gyorsabb beleunás, ellustulás követi, de most szerencsére rá bírtam venni magam, és újra felfedeztem, hogy olvasni jó. Újra előjött a gyerekkori állhatatos, fékezhetetlen olvasási vágy, ahogy mohón szívtam magamba minden újat, betűről betűre, lap lap után. Még júniusban, a beköltözésünk után kezdtem el olvasni Jókaitól a Kiskirályokat, de mire azon átrágtam magam, elolvastam Goldingtól A legyek urát (valamiért csiklandozta az agyamat), Vonneguttól régi nagy kedvencemet, a Börleszket. Jókai egyébként annyira archaikus, és olyan sok francia és német kifejezést használ, hogy jóformán olvashatatlan. Bizonyos szókinccsel, és idegennyelvi háttérrel leküzdhető, de, hogy úgy mondjam szavait nem, csak mondatait értettem.

   Miután két "félrelépéssel" Jókait is leküzdöttem, augusztusra két könyvet terveztem,  az egyik Nick Hornbytól a Fociláz, ami alapkönyv focirajongóknak, ezerszer botlottam már a címébe, de mégsem olvastam soha, a másik pedig José Saramagotól a Vakság. Nemrég készítettek belőle filmet, ekkor olvastam róla bővebben, és mivel a film a kritikák szerint meg sem közelíti a regény színvonalát, ezért inkább elolvasom könyvben. Pont. Olvasson mindenki sokat, szevasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://senkisemolvassa.blog.hu/api/trackback/id/tr411310967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BrunszvikTeréz 2009.08.16. 10:34:47

Ajánlom neked Háy János - A gyerek című könyvét.
Csak, hogy formába gyere :)
süti beállítások módosítása